The Sound Of Poland Zaloguj/Wyloguj  
TSOP PL > Pomoc > Artykuły How To...

How To

Poradniki

Strona zawiera artykuły, które pomogą w przygotowaniach do instalacji instumentów T.S.O.P. oraz ich efektywnym wykorzystaniu. Jeśłi nowe zagadnienie powinno pojawić się na liście, prosimy o przesłanie wiadomości za pośrednictwem własnego konta.

Czy potrzebuję oddzielnych kont do www i sklepu TSOP?


Nie, wystarczy Ci jedno konto systemowe dla korzystania zarówno z części informacyjnej (pod adresem www.tsop.pl) jak i sklepu (pod adresem shop.tsop.pl). Tryb zakładania, utrzymywania i usuwania konta opisany jest w Regulaminie Witryny, dostępnym do pobrania ze stron tsop.pl.

USHT-2014-09-01-PL

Gdzie są moje numery seryjne i pliki do pobrania?


Wszystkie przedmioty, które kiedykolwiek zakupiłeś w sklepie T.S.O.P. dostępne są z poziomu twojego konta, które założyłeś dokonując zakupu lub rejestrując się na witrynie www. Potrzebujesz tylko jednego konta, aby w pełni korzystać zarówno z usług witryny informacyjnej jak i sklepu.
Aby zlokalizować numery seryjne i pliki musisz zalogować sie na swoje konto T.S.O.P. Po zalogowaniu kliknij "Moje zakupy" w głównym menu - zobaczysz następujące listy: zakupionych przedmiotów, zamówień, zdarzeń płatności oraz informacji wymienianych z obsługą sklepu. Odszukaj przedmiot, który właśnie nabyłeś i rozwiń jego szczegóły. Pojedynczy produkt może posiadać kilka numerów licencji dla poszczególnych składników oferty. Aby aktywować bibliotekę w środowisku KONTAKT wybierz numer seryjny dla licencji KONTAKT PLAYER w formacie XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

USHT-2014-09-02-PL

Gdzie znajdę fakturę do zrealizowanego zamówienia?


Faktury do zrealizowanych zamówień dostępne są z poziomu konta użytkownika T.S.O.P., w kontekście danych o pojedynczym zamówieniu. Faktury można wyświelić on-line, a także pobrać jako jednolity dokument PDF.

USHT-2014-09-03-PL

Jak mam zainstalować instrument w swoim komputerze?


Instalacja instrumentu T.S.O.P. jest taka sama jak każdej innej biblioteki dla środowiska KONTAKT. Sposób przeprowadzenia instalacji opisany jest w oryginalnej dokumentacji samplera KONTAKT lub KONTAKT Player.

W szczególności, należy rozpakować pakiet .ZIP do wybranej przez siebie lokalizacji, a następnie uruchomić funkcję "Add Library" w panelu bibliotek środowiska KONTAKT. W wyświetlonym oknie przeglądarki komputera należy wskazać główny katalog rozpakowanego instrumentu, a następnie zatwierdzić wybór. Jeśli zawartość została rozpakowana prawidłowo, KONTAKT doda instrument do listy zainstalowanych bibliotek, oraz poprosi o jego aktywację z użyciem zakupionego numeru seryjnego. Po zaktywowaniu można już korzystać ze wszystkich funkcji.

USHT-2014-09-05-PL

Instrument nie działa na moim komputerze, co robić?


Jeśli zakupiony instrument T.S.O.P. nie działa, zgłasza błąd, lub niektóre z funkcji nie są dostępne, sprawdź ustawienia systemu według poniższej listy.

1. Czy zaktualizowałeś środowisko KONTAKT do wymaganej wersji? Jeśli nie, instrument powinien poprosić Cię o pobranie aktualizacji w trakcie instalacji. Jest to niezbędne dla prawidłowej pracy, gdyż niektóre z wykorzystywanych funkcji nie są dostępne w niższych wersjach KONTAKT.

2. Czy dokonałeś prawidłowej aktywacji instrumentu T.S.O.P. w Native Instrument Service Center, używając zakupionego numeru seryjnego? Nasze oprogramowanie zabezpieczone jest przed nieautoryzowanym użyciem, i bez aktywacji nie będzie w pełni funkcjonalne.

3. Czy konfiguracja Twojego komputera spełnia wymagania systemowe dla aktualnej wersji środowiska KONTAKT. Jeśli spełnione są jedynie wymagania minimalne możesz obserwować spadek wydajności, lub niektóre z funkcji (np. odczytywanie i zapisywanie na dysku), które bardzo zależą od aktualnej konfiguracji, mogą generować błędy.

4. Zastosuj zalecenia opisane w poradniku "Dźwięk z mojego komputera jest przerywany, co robić?" gdzie opisaliśmy możliwe problemy związane z wydajnością podsystemu dźwięku, oraz metody radzenia sobie z nimi.

USHT-2014-09-04-PL

Jaki komputer kupić aby wykorzystywać B-11X ?


Optymalna konfiguracja komputera zależy głównie od przewidywanego sposobu wykorzystania.

Jeśli budujesz studio domowe, w którym instrumenty KONTAKT wykorzystywane będą w dużej liczbie i bardzo intensywnie, powienienieś nabyć najbardziej wydajny system na jaki możesz sobie pozwolić. Wiele z dostępnych produktów jest bardzo złożonych, a równoległe ich używanie wystawia niejeden system na ciężką próbę.

Jeśli zamierzasz wykorzystywać B-11X jako pojedynczy instrument przy grze na żywo, wystarczy Ci zapewne przeciętny laptop, natomiast karta dźwiękowa powinna być jak najwyższej klasy, aby zapewnić niską zwłokę bufora (latencję) i profesjonalną jakość sygnału dla systemów nagłośnieniowych.

Jeśli traktujesz B-11X jako kolejny instrument w Twoim arsenale syntezatorów, wystarczy spełnić wymagania systemowe dla środowiska KONTAKT, aby z powodzeniem korzystać ze wszystkich barw fabrycznych, oraz tworzyć swoje własne.

USHT-2014-09-08-PL

Dźwięk z mojego komputera jest przerywany, co robić?


Jeśli dźwięk z komputera chwilowo zanika, lub wydaje się przerywany sprawdź stan swojego systemu według poniższych punktów.

1. Zamknij jak najwięcej otwartych równolegle aplikacji, aby zwolnić pamięć i czas procesora. Systemy operacyjne przydzielają czas wszystkim zadaniom, nawet tym działającym w tle. Duża ilość otwartych aplikacji może spowodować, że instrument będzie miał go za mało.

2. Sprawdź aktualny tryb zasilania. Jeśli pracujesz na zasilaniu bateryjnym lub ustawiłeś tryb oszczędny, twój system ograniczy wydajność procesora aby zminimalizować pobór energii, co może wpłynąć także na podsystem obsługi dźwięku.

3. Sprawdź czy program antywirusowy wykonuje aktualnie skanowanie komputera w tle. Tego typu operacja dotyczy z reguły niskopoziomowych zasobów systemu, i może blokować żądania aplikacji uruchamianych w zwykłym trybie.

4. Dopasuj ustawienie sterowników dźwięku i buforów wyjściowych karty muzycznej. Każdy sprzęt tego rodzaju buforuje napływające dane w pamięci bufora wewnętrznego, którego rozmiar można zwykle ustawiać. Zbyt mały rozmiar bufora w połączeniu z niską wydajnością systemu często powoduje zanikania lub przerywanie dźwięku, ponieważ zapełnianie bufora jest wolniejsze niż jego odczytywanie. Aby usunąć zniekształcenia spróbuj zwiększyć nieco rozmiar bufora.

5. Sprawdź poziom fragmentacji systemu plików, i uruchom defragmentację jeśli jest wymagana. Dyski komputerowe wymagają regularnej defragmentacji dla zachowania wysokiej wydajności.

6. Sprawdź obciążenie systemu generowane przez oprogramowanie instrumentu. Instrumenty T.S.O.P. tworzone są z intencją osiągniecia jak najwyższej jakości dźwięku, niekiedy kosztem zwiększonego obciążenia systemu. Niektóre programy fabryczne mogą być wyzwaniem dla twojego komputera ze względu na wewnętrzną złożoność generowanej barwy. W takim przypadku zaobserwujesz zapewne wysoki poziom wskaźnika CPU w panelu środowika KONTAKT, chwilami osiągający maksimum. Jak radzić sobie w takich przypadkach opisane jest zarówno w dokumentacji środowiska KONTAKT jak i w podręczniku użytkownika instrumentu T.S.O.P.

USHT-2014-09-06-PL

Jak zmniejszyć opóźnienie dźwięku po naciśnięciu klawisza?


Niekiedy, można zaobserwować wyraźne opóźnienie pomiędzy naciśnięciem klawisza w podłączonym instrumencie lub kontrolerze MIDI a emisją dźwięku z instrumentu wirtualnego (latencja). Powodem latencji są z reguły niska jakość lub zbyt duży rozmiar bufora karty dźwiękowej komputera. Dane przekazywane są z bufora po jego uprzednim wypełnieniu, co przy dużym rozmiarze i relatywnie niskiej częstotliwości próbkowania dźwieku może zajmować wyraźnie wyczuwalny ułamek sekundy. Aby zmniejszyć latencję spróbuj zmniejszyć rozmiar bufora w ustawienia karty dźwiękowej Twojego komputera.
W opisywanym przypadku mogą również pomóc ogólne wskazówki dotyczące wydajności podsystemu dźwięku, opisane w poradniku "Dźwięk z mojego komputera jest przerywany, co robić?".

USHT-2014-09-07-PL